רוצה להרגיש טוב יותר?

אפשר לדבר איתנו 03-6919961 או למלא את הטופס ונחזור אליך

    חוות דעת פסיכיאטרית בנושא נכות נפשית

    נכות נפשית לא תמיד נראית במבט חטוף או בתוך מספר דקות. למרות שיש חלק מהמצבים הנפשיים שיכולים לבוא לידי ביטוי בהתנהגות אדם או במראה החיצוני שלו, לרוב הם אינם כאלו. אנשים גם נוטים להציג בוועדות חזות בריאה יותר ממצבם האמיתי, בגלל שיקולים שונים. הערכת מצבו הפסיכיאטרי וחומרת הנכות הנפשית שלו תלויה בפרמטרים רבים כגון סוג הבעיה שממנה האדם סובל וכמובן גם בעוצמת / חומרת ההשפעה שיש לנכות הנפשית על התפקוד של אותו האדם. בחוות דעת פסיכיאטרית כזו נשתמש כדי להוכיח שקיימת נכות נפשית וגם על מנת לדרוש פיצוי כספי אם הנכות מופיעה לאחר תאונות, פציעות, ניתוחים וכדומה.

    דוגמאות למקרים שבהם זקוקים לחוות דעת פסיכיאטרית יכולות להיות

    עוד מידע: נכות נפשיתחוות דעת פסיכיאטרית לאפוטרופוסותחוות דעת פסיכיאטרית עבור צוואהמהי תעודת רופא?

    • חוות דעת פסיכיאטרית על מנת לפנות לביטוח לאומי
    • חוות דעת פסיכיאטרית כחלק מתביעה מול משרד הביטחון
    • חוות דעת פסיכיאטרית בגלל הליך במקום עבודה כגון פיטורין או הוצאה לפנסיה מוקדמת
    • חוות דעת פסיכיאטרית לשם תביעה מול חברת ביטוח

    במקרים מורכבים מוגשות מספר חוות דעת רפואיות. לדוגמא לאחר תאונת עבודה יכולה להיות גם פגיעה אורתופדית, גם פגיעה כירורגית וגם פגיעה נפשית. במצב זה יכולות להיות מצורפות להליך שלוש חוות דעת: של אורתופד, כירורג וגם חוות דעת פסיכיאטרית.

    חוות הדעת הפסיכיאטרית צריכה להתייחס להערכת נכות נפשית אם קיימת, הערכת נכות תפקודית, המלצות על קביעת אחוזי נכות. יש לזכור שלפעמים אם קיימת נכות נפשית אין בהכרח תמיד פיצוי או תשלום כספי. לכן כדאי לבצע חוות דעת פסיכיאטרית מעמיקה כאשר מנסים להוכיח פגיעה או נכות במיוחד כשמדובר בהליך בעל משמעויות כלכליות או משפטיות.