רוצה להרגיש טוב יותר?

אפשר לדבר איתנו 03-6919961 או למלא את הטופס ונחזור אליך

    חוות דעת פסיכיאטרית עבור צוואה

    חוות דעת פסיכיאטרית לצוואה היא חוות דעת אשר מתייחסת למצבו הנפשי והיכולות הקוגניטיביות של אדם ומבוצעת על ידי פסיכיאטר מומחה. כל אדם או עורך דין של אדם אשר מבקש לכתוב חוות דעת יכול לבקש לבצע חוות דעת פסיכיאטרית עבור צוואה.

    ביצוע חוות הדעת נועד לבסס משפטית את מצבו הנפשי ויכולתו של אדם לכתוב צוואה, ולכן רצוי שביצוע חוות דעת פסיכיאטרית לצוואה יתבצע בסמוך ליום כתיבת הצוואה (לא חייבים באותו יום!), כך שהוא ישקף בצורה הטובה ביותר את מצבו הנפשי של האדם בזמן החתימה. המטרה של חוות דעת פסיכיאטרית לצוואה היא לבדוק אם האדם שכותב צוואה מסוגל מבחינת תפקודי החשיבה, להבין את מה שכתוב בצוואה – כלומר להבין מהו התוכן של הצוואה, מי היורשים המיועדים של הרכוש, האם מדובר ברצונו האמיתי של הכותב ומהן ההשלכות לגבי היורשים.

    עוד מידע: נכות נפשיתחוות דעת פסיכיאטרית לאפוטרופוסותחוות דעת פסיכיאטרית עבור צוואהמהי תעודת רופא?

    מתי לעשות חוות דעת כזו?

    ישנם מצבים בהם כדאי לשקול קבלת חוות דעת לצוואה. מצבים אלו יכולים להוות בסיס לערעור על הצוואה ולכן כדאי להתכונן מראש. דוגמאות אפשריות:

    • אדם שחולה במחלה כלשהי אשר יכולה להשפיע על מצבו הקוגניטיבי
    • כאשר אדם מעל גיל 65-70 מעוניין לכתוב צוואה
    • כאשר אדם משנה את הצוואה ומוציא ממנה מישהו מהיורשים
    • כשאדם סובל מפגיעה מוחית או נוטל תרופות שיכולות להשפיע על שיקול דעתו.
    • ובמיוחד אם קיים ספק או שעלול להיות מישהו שיערער על תקפות הצוואה.

    בגלל שמדובר שצוואה היא עניין משפטי מורכב עם השלכות לשנים רבות, רצוי שחוות דעת פסיכיאטרית לצוואה תכתב רק לאחר בדיקה יסודית על ידי פסיכיאטר מומחה, זאת כדי לוודא שרצונו של האדם יבוצע גם לאחר מותו.