רוצה להרגיש טוב יותר?

אפשר לדבר איתנו 03-6919961 או למלא את הטופס ונחזור אליך

    חוות דעת פסיכיאטרית לאפוטרופוסות (אפוטרופוס לגוף או אפוטרופוס לרכוש)

    אפוטרופוס הוא אדם שמונה באופן רשמי לצורך קבלת החלטות עבור אדם אחר. לפעמים מדובר בהליך אוטומטי לדוגמא ההורים הם האפוטרופוס של הילדים שלהם עד שהם הופכים בגירים. חוות דעת פסיכיאטרית לאפוטרופסות מהווה מסמך משפטי שלרוב הוא חלק הכרחי מהליכים למינוי אפוטרופוס. על פי הפרוצדורה, על מנת למנות אפוטרופוס צריך להגיש לבית המשפט חוות דעת פסיכיאטרית למינוי אפוטרופוס ובחוות הדעת הזו הפסיכיאטר המומחה יחווה את דעתו על כשירותו של אדם לנהל את עיניינו.

    מתי עורכים חוות דעת לאפוטרופסות?

    כאשר עולה ספק בנוגע ליכולתו של אדם לדאוג לענייניו ונוצר מצב שמישהו אחר צריך לדאוג לו. דוגמאות למצבים כאלו הם מחלת נפש, פגיעת ראש, מחלה אשר משפיעה על היכולת לקבל החלטות, כמו אירועים מוחיים או התפתחות דמנציה. במצבים כאלו לפעמים יש צורך להכין חוות דעת פסיכיאטרית לאפוטרופסות. אם בית המשפט מינה אפוטרופוס לאחר שקרא את חוות הדעת הפסיכיאטרית, האדם מוגדר חסוי (כלומר בחסות אפוטרופוס)

    עוד מידע: נכות נפשיתחוות דעת פסיכיאטרית לאפוטרופוסותחוות דעת פסיכיאטרית עבור צוואהמהי תעודת רופא?

    למה מתייחסת חוות דעת פסיכיאטרית לאפוטרופסות?

    בכתיבת חוות דעת פסיכיאטרית לאפוטרופסות מעריך פסיכיאטר מומחה אם יש אכן צורך באפוטרופוס, ואם יש צורך כזה, האם האפוטרופסות תהיה בנוגע לנושא הכלכלי (חוות דעת פסיכיאטרית לאפוטרופוס לרכוש), לנושא הגופני (חוות דעת פסיכיאטרית לאפוטרופוס לגוף) או אף לשניהם. כאמור, חוות דעת למינוי אפוטרופוס קשורה לכל מני מצבים, כמו פיגור שכלי, לאחר חבלות ראש בתאונות שונות או לאחר ניתוחים, מחלות שונות המשפיעות על תפקודים קוגניטיביים וגם מחלות נפש. חוות דעת פסיכיאטרית לאפוטרופסות תתבקש לאחר שהתרחשו מצבים שבהם נראה לסביבה שהאדם הפך לא כשיר להחליט לגבי עניינים רפואיים או שהוא לא כשיר לקבל החלטות כספיות. חוות דעת פסיכיאטרית למינוי אפוטרופוס צריכה להתבצע בזהירות הראויה כיוון שיש לה השלכה נרחבת על עצמאותו של אדם.

    מי מחליט על מינוי אפוטרופוס?

    בכל המקרים,גם במקרה שמדובר באפוטרופוס לגוף וגם באפוטרופוס לנפש, בית משפט הוא הגוף שיחליט על מינוי אפוטרופוס. ההחלטה תתבסס על חוות דעת פסיכיאטרית שהוגשה לבית המשפט על ידי פסיכיאטר מומחה שבדק את האדם. גם בהליכי ערעור או בהליכי ביטול של אפוטרופסות יש צורך בחוות דעת פסיכיאטרית עדכנית, אשר גם היא צריכה להיות מוגשת לבית המשפט.