רוצה להרגיש טוב יותר?

אפשר לדבר איתנו 03-6919961 או למלא את הטופס ונחזור אליך

    שינויים במצב הנפשי במהלך ההריון ואחריו

    הפרעות נפשיות במהלך ההריון נשים בהריון נמצאות בסיכון של 9%-10% לסבול מדיכאון במהלך ההיריון.
    בנוסף, יש נשים אשר במהלך ההריון מפתחות הפרעות חרדה או שהפרעות רגשיות המוכרות להן, מוחמרות. כגון: התקפי פאניקה, אגורפוביה, פוביה ספציפית, והפרעה טורדנית כפייתית

    מהם גורמי הסיכון לסבול מדיכאון במהלך ההריון? דיכאון קשה בעבר, רקע משפחתי של דיכאון, גיל אם צעיר, בעיות בזוגיות, בעיות פסיכו-סוציאליות

    הפרעות נפשיות בעקבות הלידה

    דכדוך – Postpartum Blues
    הצורה הקלה ביותר של הפרעת מצב רוח לאחר לידה. כמחצית עד שני שליש מהאמהות חוות דכדוך שלאחר לידה. מקור הדכדוך הוא בשינוים המהירים ברמות הורמוני המין. הסימפטומים מתחילים ביום השני-שלישי לאחר הלידה ומגיעים לשיאם ביום החמישי-שביעי.
    הסימפטומים כוללים: אי יציבות רגשית, הפרעות בשינה, אי שקט, רוגזנות, חרדה.

    דיכאון שלאחר לידה (Postpartum Depression)
    10%-20% מהנשים היולדות עלולות לסבול מדיכאון שלאחר לידה. הוא מתפתח בחודש הראשון שלאחר הלידה ונמשך לרוב 3-6 חודשים. התכנים הדיכאוניים קשורים לרוב בתינוק ובאם. הסימפטומים הם כמו של דיכאון קשה, עפ"י ה- DSM –IV מלווים:
    בחוסר עניין ואדישות כלפי התינוק, תחושת זרות וניכור, מחשבות אובדניות , לעיתים מחשבות על פגיעה בתינוק.

    מה יכול לנבא סיכון להתפתחות של דיכאון לאחר לידה?
    אפיזודה דיכאונית בעבר (postpartum or non-postpartum ), מערכת תמיכה לקויה – העדר תמיכה מבן הזוג ו/או המשפחה וקרובים, רקע של דיכאון מאג'ורי במשפחה, בעיות בזוגיות, , אבטלה ובעיות כלכליות, סיבוכים בלידה , התלבטויות לגבי ההריון, טמפרמנט של התינוק – תינוק חסר מנוחה, מרבה לבכות, מתקשה לישון וכד'

    פסיכוזה שלאחר לידה Postpartum Psychosis זוהי תופעה נדירה יחסית המתרחשת בשיעור של 0.1%-0.2% (אחת לכל 500 עד 1,000 לידות). מתחילה מס' ימים-עד שלושה שבועות לאחר הלידה. האישה סובלת מסימפטומים: פסיכוטיים,לעיתים בעלי אופי דכאוני או מאניפורמי. קיים סיכון גבוה לאובדנות או לפגיעה בתינוק.

    למה יש מקום לפנות ליעוץ מקצועי? חשוב לאתר ולזהות דיכאון אחרי לידה כבר בראשיתו שכן יש לו השלכות על האישה – סכנה לדיכאון כרוני, על התינוק – פוגע בהתפתחותו התקינה, על הזוגיות – מעמיד את הבעל בתחושה של חוסר אונים, תחושת תסכול ואובדן ופוגע ביחסים המשפחתיים בכלל.

    עוד מידעתסמונת קדם וסתיתהתמודדות עם טיפולי פוריותהתמודדות עם אבדן הריוןשינויים במהלך ההריון ולאחר הלידה.

    אנחנו כאן כדי ללוות אותך בתקופות נהדרות או בתקופות מאתגרות כמו לפני, בזמן ואחרי היריון, וגם סביב גיל המעבר. יש לנו נסיון מקצועי רב שנים בטיפול במאות נשים בכל הגילאים ונוכל לתת לך טיפול נפשי ומקצועי המותאם אישית עבורך, בדיסקרטיות שתבחרי ובזמינות שאת צריכה.
    אצלנו תוכלי להרגיש בטוחה לשתף ולקבל תמיכה וליווי, בלי שיפוטיות, כי אנחנו מאמינות, שאת לא צריכה לוותר על איכות החיים, לוותר להיות מסופקת ולהרגיש בריאה.

    מתי יש מקום לפנות ליעוץ מקצועי?

    אם את סובלת מתסמינים אלה, והדבר פוגע בתפקוד שלך, בזוגיות, ביחסים עם הילדים, ביחסים עם העמיתים לעבודה (כולל העדרות מהעבודה), מומלץ לפנות לטיפול.

    איך מתבצע הטיפול?

    פגישת קבלה: עם הפונות תתואם באימייל או טלפונית פגישת הכרה ואבחון. לפגישה מומלץ להביא מסמכים רפואיים רלוונטים אם יש כאלו.

    תהליך הערכה: הערכה ראשונית תעשה באמצעות שיחה עם מנהלת מרכז רזולוציה. במידה ושיחה אחת לא תספיק, יתואמו עם הפונה מפגשי הערכה נוספים. במידה ויתעוררו שאלות אבחנתיות, יקבע עם המטופלת פגישות פנים אל פנים או שיופנה להערכות נוספות על פי הצורך.

    התאמת טיפול: לאחר הערכה ראשונית, יוסברו ויתואמו עם הפונה האפשריות הטיפוליות השונות, על פי מודל רזולוציה. הפוקוס הטיפולי ייקבע על פי מוקדי הטיפול שיוחלט עליהם.

    אם את מרגישה שחלק מהתחושות האלו מוכרות לך, כדאי לפנות להתייעצות ולקבל עזרה מנשות מקצוע שעזרו כבר למאות אחרים להתמודד עם משברים דומים.
    נבנה עבורך תוכנית טיפולית המותאמת לצרכים שלך בכל המובנים. לאחר אבחון יסודי של הצוות המטפל נתאים לך את הטיפול המתאים כדי להשיג תוצאה מקסימלית ואורח חיים בריא יותר. מגיע לך למצוא את הפתרון הנכון לך בליווי ותמיכה מקצועית ועוטפת. אנחנו כאן בשבילך.