רוצה להרגיש טוב יותר?

אפשר לדבר איתנו 03-6919961 או למלא את הטופס ונחזור אליך

    טיפול דינאמי קצר מועד

    טיפול פסיכולוגי, דינאמי קצר מועד, הוא טיפול המבוסס על הבנה פסיכולוגית דינאמית קלאסית, אבל לוקח בחשבון את מימד הזמן.

    אנשים פונים אלינו למרכז רזולוציה לטיפול מסיבות שונות: לפעמים אתם מתלבטים וזקוקים לעצה "אובייקטיבית", לפעמים אתם מרגישים מצוקה פנימית שמתבטאת בחרדה, ביישנות, עצבות, או כעס ואתם מבקשים להתמודד ולהתגבר עליה, לפעמים חווים קשיים ואי שביעות רצון מקשריהם – עם הבוס, עם בן/בת זוג, עם הילדים,או עם ההורים ומעוניינים לשפר את היחסים. ולפעמים אתם פשוט רוצים להתחזק, לבסס יכולות ותכונות קיימות.

    הבעיות הרגשיות יכולות להיות זמניות ויכולות להיות ממושכות, הן יכולות להופיע פתאום ויכולות להתפתח בהדרגה. הטיפול הפסיכולוגי יכול לעזור בכל אחד מהמצבים הללו. במהלך השנים התפתחו גישות ושיטות פסיכולוגיות רבות, כאשר שיטות הטיפול הדינאמיות נמשכו זמן רב.

    מדוע הטיפול הפסיכולוגי הדינאמי אורך זמן רב?

    • האמונה כי טיפול ארוך הוא יסודי יותר, הוא עוסק גם בגורמים להתהוות הבעיה ובכך מונע אפשרות של הופעת הבעיה מחדש. טיפול בסימפטום נחשב ל"שיטחי" שאיננו מתייחס לשורש הבעיה.
    • הטיפול שם דגש על אמון ועל מערכת היחסים בין המטפל למטופל, דבר שדורש לו זמן להתפתח.
    • הגישה הטיפולית היא כזאת שהמטפל היה בד"כ פאסיבי, לרוב מקשיב בשקט ונותן למטופל להבין ולהגיע למסקנות תוך התערבות מינימאלית. דבר שגם הוא מביא להארכת משך הטיפול. ועוד.

    אחד הפתרונות הוא טיפול פסיכולוגי דינמי קצר מועד
    עוד מידע על טיפול פסיכולוגי בכלל, או התקשרו עכשיו אל מרכז רזולוציה: לקבלת פרטים נוספים

    מה טיפול פסיכולוגי דינאמי קצר מועד?

    הנסיון המצטבר ושכלול הכלים הטיפוליים הביא לפיתוח שיטות טיפול פסיכולוגי ממוקד וקצר. טיפול פסיכולוגי דינאמי קצר מועד נבדק במחקר והוכח כלא פחות יעיל מטיפול פסיכולוגי דינאמי ארוך.

    בטיפול פסיכולוגי דינאמי קצר מועד, כבר לאחר 1-3 מפגשים מוגדרת הבעיה המטרידה את האדם וגורמת לו לכאב. רק אם ההגדרה "מדברת" אל המטופל והוא מקבל אותה, נקבעות 12 פגישות טיפוליות ומועד סיום מוגדר מראש. במהלך הטיפול המטפל הוא אקטיבי: שואל, מעמת, מסביר, אמפתי ולא מסתפק בהקשבה ובהערות מידי פעם. במהלך כל המפגשים מתמקדים בנושא שהוגדר מראש וממעטים לסטות ממנו.

    הטיפול מסתיים בזמן שנקבע, ובחודשים שלאחר מכן מתקיימות 1-3 פגישות מעקב.
    חשוב לציין כי טיפול פסיכולוגי דינאמי קצר מועד לא מתאים לכל אדם ולכל בעיה, חשוב שאיש מקצוע יעריך את ההתאמה לטיפול. גם המיומנות של המטפל חשובה מאד, כשם שלא ניתן להיות נהג מרוצים טוב, אם לא יודעים לנהוג כראוי בנהיגה רגילה, כך טיפול קצר מועד חייב להתבצע ע"י מטפל מיומן בעל נסיון מבוסס בטיפול ארוך.