רוצה להרגיש טוב יותר?

אפשר לדבר איתנו 03-6919961 או למלא את הטופס ונחזור אליך

    לגדול זה לא עניין פשוט.

    האתגרים ההתפתחותיים שילדים ניצבים מולם היום אינם עומדים בפני עצמם: לכניסה לבית הספר מתלווים החשש והמתח לאתגר הלימודי, אל חיפוש הזהות בגיל ההתבגרות מתלווים הלחץ החברתי העצום המופעל גם ברשתות החברתיות ואידיאליים אסתטיים אשר מערערים שוב ושוב את הערך העצמי.

    תפקידם של ילדים לגדול, תפקידם של בני נוער לגבש זהות ותחושת שייכות, אבל נדמה שהמחיר יקר מתמיד. חברת השפע בה אנו חיים מציעה אפשרויות לרב- כהורים, אנו יכולים לקנות להם כמעט הכל, אבל לפעמים אנו לא בטוחים שכל המאמצים שלנו במילים ובדברים יוכלו להגן עליהם מפני המתחים הנלווים להתמודדות עם העולם שבחוץ. לא בטוחים מהי הדרך המתאימה ביותר לתת להם רוגע, ביטחון ואת היכולת פשוט להיות. בלי חרדות ופחדים, בלי לסבול ממריבות ודחיה מצד חברים, בלי בדידות, בלי לחשוב שהם לא טובים מספיק או שאנחנו לא מבינים אותם באמת.

    במצבים רבים הילדים שלנו זקוקים לעוד משהו כדי לגדול. המצוקה יכולה ללבוש צורות שונות: הרטבה לילית, קושי בלימודים, בעיה בהסתגלות חברתית, התקפי זעם, דיכאון, פחדים, המנעות מפעילויות שגרתיות, מצב רוח ירוד, התמכרות למחשב ועוד… במצבי מצוקה כאלה הם זקוקים למקום שנמצא מחוץ לעולם האמיתי, מקום פרטי, מקום בו העולם הפנימי שלהם הוא המרכז וכל השאר חשוב הרבה פחות. מקום בו לא עוסקים בתוצר ולא עוסקים בשיפוט.

    עוד מידעטיפול למבוגרים, האם יש לי הפרעת קשב?
    ליצירת קשר עכשיו התקשרו 03-6919961 או שלחו מייל אלinfo@resolution.co.il

    למי מיועדת היחידה לטיפול בילדים ובני נוער

    טיפול בבני נוער הוא טיפול שנעשה בדרך כלל בדיבור, לעיתים מלווה בשימוש באמצעים הבעתיים. המתבגר מגיע לטיפול באופן קבוע, אולם בניגוד לילד, מתבגרים נוטים להיות מודעים ומעורבים יותר בסיבת הפניה לטיפול והשתתתפותם מותנית במוטיבציה שלהם עצמם להגיע ולקחת חלק בתהליך בו הם שמים את עצמם במרכז. בטיפול מקבל המתבגר יחס מכבד לרגשותיו ולצרכיו.

    טיפול בילדים הוא טיפול שנעשה על פי רב באמצעות משחק בשילוב של דיבור ושל אמצעי הבעה נלווים. בטיפול כזה נפגש הילד באופן קבוע עם פסיכולוג ילדים שבאמצעות טכניקות שונות מאפשר לילד לייצג את שמתרחש בעולמו הפנימי וכך מתאפשר צוהר דרכו ניתן לעזור לילד לעבד את קשיים ולקדם פתרונות יצירתיים אשר יקלו עליו לשוב למסלול הרגיל של תפקודו. הילד מגיע, משחק, מדבר ויוצר באופן קבוע ולומד להעזר בקשר הטיפולי על מנת לקבל את התמיכה והליווי לו הוא נזקק. טיפול כזה מאפשר לילד ביטוי של צרכיו באופן המכבד אותו ואת רגשותיו. המערך הפתוח המאפשר לילד להוביל, מקל את הכניסה לטיפול לילדים אשר מכחישים את הקושי עימו הם מתמודדים ומעדיפים להמנע מלעסוק בו באופן ישיר.

    הדרכת הורים היא סדרה של מפגשים של ההורים עם מטפל אשר מאפשרת להם לשם במוקד את היותם הורים ולדון בקונפליקטים, בלבטים, במחשבות וברגשות המעסיקים אותם מעצם היותם הורים. הצבת גבולות, אופי קבלת החלטות, גיבוי הדדי, ביסוס סמכות הורית, פיתוח יכולת אמפתית והבנה עמוקה יותר של עולם הילד וצרכיו הנם חלק מהנושאים הנידונים במפגשים אלה. היכולת להתבונן בהורות מאפשרת זויות חדשות של הבנה ושיתוף אשר מקדמים מודעות התורמת להתמודדות עם קשיים שונים בהם נתקלים בגידול הילדים. לעיתים קרובות הטיפול בילד והדרכת ההורים הנם שני חלקים מתהליך אחד שלם, בו עיצוב מציאות חייו של הילד לצד מתן הביטוי לעולמו הפנימי משלימים ומעצימים זה את זה ומייצרים אפקט התורם באורח איכותי להתקדמות והתפתחות חיי הילד והמשפחה כולה.

    איך מתבצע הטיפול?

    פגישת קבלה: עם הפונים תתואם באימייל או טלפונית פגישת הכרה ואבחון. לפגישה מומלץ להביא מסמכים רפואיים רלוונטים אם יש כאלו.

    תהליך הערכה: הערכה ראשונית תעשה באמצעות שיחה עם אחד או יותר מאנשי הצוות שלנו. לאחר מכן תקבע תוכנית טיפולית. במידה ויתעוררו שאלות אבחנתיות, יקבע עם המטופל פגישות פנים אל פנים או שיופנה להערכות נוספות על פי הצורך.

    התאמת טיפול: לאחר הערכה ראשונית, יוסברו ויתואמו עם הפונה האפשריות הטיפוליות השונות, על פי מודל רזולוציה. הפוקוס הטיפולי ייקבע על פי מוקדי הטיפול שיוחלט עליהם. לקריאה עוד על השיטה.

    איך יתבצע הטיפול? הטיפול מתבצע בפגישות פנים אל פנים בין המטופל לבין אנשי המקצוע שמלווים אותו. לעיתים הטיפול מתלווה בעבודה ובליווי באמצעות האינטרנט.