רוצה להרגיש טוב יותר?

אפשר לדבר איתנו 03-6919961 או למלא את הטופס ונחזור אליך

    בלי להקשיב אי אפשר לעשות מספיק…

    נתחיל בקצת ענייני קשב וריכוז. יש לידכם מכשיר סלולרי פתוח? כמה חלונות פתוחים במחשב שלכם? אתם מעדכנים את הפייסבוק או מקבלים הודעות בצ'אט בזמן שאתם גולשים? אתם מנסים לעשות המון דברים בבת אחת בלי להיות ממש מרוכזים?

    חלק גדול מהאנשים בעידן המודרני מתקשים לנהל את החיים שלהם. חוסר יכולת להתמיד בפעולה אחת עד סופה, חוסר מיצוי של הפוטנציאל, קושי לסיים עבודה, קשיים בלימודים, בעיות שיחסים עם בני זוג בגלל שכחנות. כדי להצליח להיות בשליטה אנחנו מותחים את קצה תשומת הלב שלנו למקסימום, משקיעים בזה אנרגיה רבה, רק כדי שלא נפספס שום דבר. אבל חלק לא ממש מצליחים. חלק כי הם לא יודעים איך לארגן את החיים שלהם, וחלק כי הם סובלים מהפרעת קשב וריכוז.

    אם תשאלו מישהו שיש לו בעיות קשב, ילד ואפילו מבוגר הוא לא יטען שאין לו בעיה. הוא כבר יודע שיש לו הפרעת קשב. אולי הוא יקרא לזה בשמות שונים: קושי בהתארגנות, קושי בהתמדה. חוסר מוטיבציה. פזיזות. אימפולסיביות. קושי לסיים משימות. הבעיות האלו הופכות עם הזמן לדימוי עצמי נמוך, לחרדות, לדכאונות ולנטיה לקחת סיכונים מיותרים
    הפרעת קשב וריכוז היא משהו שאפשר לטפל בו ובהצלחה רבה. אל תבזבזו את הזמן שלכם. את זה הפרעת הקשב עושה.

    מה הקשר לתרופות להפרעת קשב?

    אז זהו, שיש קשר חזק ומשמעותי לתרופות. האופן שבו הפרעת הקשב באה לידי ביטוי בחיי היומיום שלכם, הדרך שבה היא משפיעה על דפוסי החשיבה וההתנהגות שלכם חשובה להבנת ההפרעה ויותר מכך, חשובה לבחירת התרופות שתקחו לצורך התמודדות עם הפרעת קשב. ההבדלים הדקים בין אדם לאדם יכולים לעזור לכם ולמי שמטפל בכם (למרות שעדיין אינם מובנים מספיק) לקבל החלטות אחרות בנוגע לטיפול התרופתי. אם מישהו הוא יותר אימפולסיבי אולי נבחר תרופה מסויימת ואילו לאלו שפשוט לא מסוגלים להתרכז נבחר תרופה שונה.

    מה צריך לעשות על מנת להפוך את הטיפול התרופתי לאופטימלי: להגיע לתרופה המתאימה במינון המתאים?  אתם והרופא שלכם, אמורים להיות ערים לכל הדקויות של ההפרעה האישית שלכם וכיצד היא באה לידי ביטוי. פעולות שונות ביומיום ומשימות שונות דורשות רמות שונות של ריכוז וקשב. אם יש לכם את המידע הזה ואתם נותנים אותו לרופא שלכם אתם מספקים לו כלי חשוב ביכולת שלו להתאים לכם טיפול אופטימלי. כדי להשיג את המטרה אולי תחשבו על הפעולות הבאות:

    פגישות תכופות עם הפסיכיאטר שלכם.
    תקבעו – ותגיעו – לפגישות מסודרות וקבועות עם הפסיכיאטר שלכם. אם אתם באים לאיזון תרופתי פעם בשנה – שנתיים כשאתם כבר לא יכולים יותר אז לא תפיקו את המיטב מהפגישה. אם אתם פונים למעקב רק לרופא המשפחה שלכם שלא מתעסק בהפרעות קשב בכלל ביומיום שלו, אז לא בטוח שהוא יוכל להבחין אתכם במשמעויות של המידע שתציגו בפניו. פגישות סדירות ותכופות מאפשרות לרופא שלכם להיות מודע למצבכם ולהתקדמות שלכם, אבל גם מאפשר לכם להיות עם אצבע על הדופק בנוגע למצבכם ולהתקדמות שלכם אל המטרות שהצבתם לעצמכם.

    קחו את הזמן וספרו את הסיפור המלא שלכם.
    בזמן הפגישה עם הפסיכיאטר, קחו מספיק זמן לעצמכם וספרו בפירוט איך התרופות משפיעות עליכם, במיוחד ביחס לפעולות שונות שאתם עושים. שימו דגש על פעולות הדורשות טיפול סטימולנטי בגלל דרישות משמעותיות של ריכוז וקשב.

    תכננו מראש איך אתם מספקים לרופא את המידע האופטימלי.
    אל תגיעו לפגישה ותנסו להזכר איך היתה התרופה בזמן הלימודים בערב או בזמן ישיבת הצוות בבוקר. יש דרך טובה יותר והיא כוללת הכנה מראש לפני הפגישה כדי לספק מידע אמין, מסודר, ורלוונטי שיעזור לשניכם להבין טוב יותר כיצד משפיעות התרופות. תכינו טבלה מסודרת בה תתעדו מספר פעמים ביום את ההשפעה של התרופה עליכם. אם אתם לא יודעים איך לעשות את זה, תתייעצו מראש עם הפסיכיאטר שלכם. זו הדרך הטובה ביותר (והמעשית ביותר) שתיתן לכם מידע על ההשפעה האמיתית של התרופה עליכם. אם תראו איזה שהוא דפוס מתבהר דרך הטבלה, תוכלו להצביע על כך ולחשוב מה לעשות הלאה עם התרופות.

    ומה עם דברים אחרים?

    תצטיידו במאמן או פסיכולוג שמבין בהפרעת קשב
    אחד הדברים שהכי ישפיעו על ההצלחה שלכם בשינוי הדפוסים שליוו אתכם לאורך כל החיים, זה אם תמצאו מישהו שילווה אתכם בתהליך השינוי. מאד קל להמשיך ולהאמין שבכוחות עצמכם אתם יכולים לשנות דפוס של עשרות שנים ולפעמים זה אפילו נכון אבל לרוב זה מאד קשה ורק אם יש מישהו מקצועי ומיומן שפגש כבר עשרות אנשים אחרים שעוברים תהליך דומה הוא יוכל לעזור לכם לעשות את השינוי בצורה חלקה. ההתמדה והסבלנות היא הכלי החשוב ביותר לשינוי, אבל זו בדיוק אחת הלקויות של מי שסובל מהפרעת קשב.

    טיפולים אחרים
    כחלק מהטיפול בעצמכם צריך להתייחס גם לתזונה, הרגלי שינה ואפילו פעילות גופנית. מציאת השיטות והכלים שיסייעו לכם היא גם תהליך ולכן חשוב שתשלבו את זה יחד עם המאמן שלכם ועם הרופא שמלווה את החלק התרופתי.

    למי מיועד הטיפול להפרעות קשב וריכוז

    הטיפול מיועד לאנשים שחושדים שיש להם הפרעת קשב וריכוז או לכאלו שכבר אובחנו כסובלים מהפרעת קשב.

    • מבוגרים רבים שלא אובחנו בילדות בגלל שהם היו 'שקטים' ולא הפריעו או שהם הסתדרו עם הקשיים שלהם בדרכים שונות
    • מבוגרים שאובחנו אבל הצליחו להתמודד עד שהם נתקלו בלימודים אקדמאים או עבודה שבה הם כבר לא יכולים לבד
    • אנשים שלא אובחנו וחושדים שיש להם בעיה של קשב וריכוז
    • אנשים שחושבים שיש להם הפרעת קשב, ואין להם הוכחות לכך.

    אם אתם מרגישים שהפרעת הקשב משבשת לכם את החיים, אם אתם מרגישים שהגיע הזמן שתעשו עם זה משהו, אם אתם רוצים לקבל סיוע ממוקד ולמצוא דרך להתמודד טוב יותר, יש לנו את המומחים, הנסיון ואפשרות לעזור לכם