רוצה להרגיש טוב יותר?

אפשר לדבר איתנו 03-6919961 או למלא את הטופס ונחזור אליך

    מה זה בכלל מיינדפולנס?

    מיינדפולנס או “קשיבות” בתרגום לעברית, היא היכולת האנושית הבסיסית של אדם להיות נוכח באופן מלא ומודע למתרחש סביבו- למקום בו הוא נמצא, ומה הוא עושה ממש ברגע הזה. כל זאת, ללא תגובה פיזית או רגשית מיוחדת לאותה מודעות.

    אם כך, אדם אשר מתרגל מיינדפולנס הוא אדם אשר מסוגל להיות רפלקטיבי אך לא בהכרח תגובתי ולהתמקד ברגע הנוכחי.

    למה שנרצה להיות מסוגלים לתרגל מיינדפולנס?

    זאת מפני שמיינדפולנס הוא תהליך אשר באמצעותו ניתן להציע למצב נפשי אשר מאופיין במודעות לא שיפוטית לחוויה הנוכחית של האדם עצמו; כגון, תחושות, מחשבות, מצב גוף, הסביבה ועוד. מצב זה מאפשר לנו להרחיק את עצמינו מהמחשבות והרגשות שלנו מבלי לתייג אותם כ”טובות” או “רעות” ופשוט להתבונן מתוך עמדה לא שיפוטית על המתרחש אצלינו וסביבנו.

    איך מיינדפולנס עובד?

    באמצעות מיקוד תשומת הלב שלנו על הרגע הנוכחי, מיינדפולנס בעצם נוגדת את הדאגות והמחשבות הטורדניות שיש לנו ביום- יום. דאגות לגבי העתיד (אני מאוד אתאכזב אם לא יקדמו אותי בעבודה בחודשים הקרובים), ודאגות לגבי העבר (הייתי צריך לעשות את זה במקום את זה) הן בדרך כלל דפוסי חשיבה לא מסתגלים. כמובן שזה חשוב ללמוד מטעויות העבר שלנו ולתכן את עתידנו, אבל כשאנו מבלים זמן רב מידי מחוץ לרגע הנוכחי אנו עלולים להיות חרדים ומדוכאים בקלות יותר וכן לפספס אירועי חיים חשובים אשר קורים ממש כאן ועכשיו. במקרים כאלה, תרגול של מיינפולנס יכול להיות חשוב ביותר על מנת לסייע לנו למקד את הקשב שלנו ברגע הנוכחי.

    מחקרים מראים כי מיינדפולנס עוזר לנו להפחית דיכאון וחרדה. כמו כן, ניתן ללמוד דרך מיינדפולנס כיצד להתמודד עם לחץ באופן מודע למתרחש סביבי ברגע הנוכחי, במקום להגיב מתוך אינסטינקט וללא מודעות לרגשות ולמוטיבציות שלנו לתגובה. דרך מודעות זו אנו יכולים לאמץ תגובות סתגלניות יותר, גם באירועי סטרס.

    תרגול מיינדפולנס עובד בכמה דרכים; הוא מעודד אותנו להיפתח ולקבל את רגשותינו כמו שהם. כתוצאה מכך אנו מסוגלים לזהות, לחוות ולעבד את הרגשות שעולים בנו. דרך מיינדפולנס אנו יכולים גם לראות דברים מפרספקטיבה שונה מזו שאנו מכירים. למשל, אם בן הזוג שלך מתעצבן עליך, אתה יכול לחשוב שזה בגלל דבר מה שעשית, להיפגע מאוד והדבר עלול להתפתח לכדי ריב. אם היה ניתן ברגע הזה להרחיק את עצמינו מתחושת העלבון ולהתבונן על המתרחש מתוך מקום שאינו שיפוטי, אולי יכולנו להיזכר שהוא אמר שהיה לו יום קשה בעבודה, ואולי להבין שהעצבים קשורים בכלל להיותו מתוסכל ולחוץ מעבודתו. פרשנות זו לסיטואציה יכולה להקל על חלק מהתחושות השליליות שיש לנו לגבי הסיטואציה ואולי אף לאפשר לנו לנהל שיח חומל יותר כלפינו וכלפי בן הזוג.

    מיינדפולנס הוא אחד מיני כלים רבים אשר ניתן לסגל לעצמינו בטיפול על מנת לסייע לנו לחוות ולחיות את חיינו באופן מלא יותר, להפחית דיכאון וחרדה ולסייע לנו להעלות את הרווחה הנפשית שלנו.

    רוצים לדעת עוד?

    עוד על מיינדפולנס באתר רזולוציה