רוצה להרגיש טוב יותר?

אפשר לדבר איתנו 03-6919961 או למלא את הטופס ונחזור אליך

    טיפול אישי באמצעות האינטרנט

    טיפול באמצעות האינטרנט יכול להיות מאד יעיל. לפעמים העובדה שאתם יושבים בחדר בבית שלכם ולא בחדר טיפול במרכז רזולוציה תאפשר לכם להיות חופשיים יותר, ואולי להגיע לתובנה שלא יכולתם להגיע אליה בשום דרך אחרת.

    בדרך כלל הקושי העיקרי בטיפול פסיכולוגי קונבנציונאלי הוא זיהוי בעיות והתמקדות בפתרונן. פעמים רבות הטיפול נמשך ונמשך ולא מגיע לסופו. ההבנה כי מקור הקשיים אינו ממוקד בפוקוס בודד, אלא נגרם משילוב של פוקוסים שונים, מאפשר למטפלים בשיטת רזולוציה לזהות את הגורמים לבעיות בצורה טובה ובהמשך להציע פתרונות טובים יותר. גם בתוך פוקוס בודד כמו בעיה ביולוגית או פסיכולוגית, השיטה מאפשרת התמודדות עם כל המוקדים של הבעיה כיוון שהיא מאפשרת שינוי רזולוציות: מהתבוננות בתמונה הכללית ועד זיהוי מוקדי בעיה זעירים. בצורה זו ניתן להתמודד עם הקשיים ולקצר את הטיפול:

    שיטת רזולוציה בנויה כך שניתן לבנות מסלול אישי עבור כל מטופל, כאשר בכל שלב של הטיפול ניתן לעבוד על פוקוס אחד או על כמה פוקוסים במקביל. כאשר מתבצעת עבודה במקביל על פוקוסים שונים, המטפלים עובדים במשותף על מנת לשפר את יכולתו של המטופל להתמיד ולהגיע לתוצאות.

    למי מיועד הטיפול?

    • לפעמים אי אפשר להגיע כי יש סגר
    • לפעמים הם גרים מאד רחוק ממטפלים אפשריים
    • לפעמים יש להם בעייה גופנית שלא מאפשרת להם לנסוע, לדוגמא סרטן שבגללו הם חשופים לזיהומים או בעייה אורתופדית.
    • לפעמים יש בעיה נפשית שלא מאפשרת להם לצאת מהבית כמו חרדה או טקסים שונים
    • אם הם נמצאים בארץ אחרת ואין להם מטפל זמין.
    • לפעמים הם חוששים מחשיפה לדוגמא אנשים במגזר החרדי שלא מעוניינים שידעו שהם מקבלים טיפול

    איך מתבצע טיפול אישי באינטרנט?

    בטיפול (עם או בלי וידאו) נפגשים שני אנשים לפגישה דרך הרשת. כמו בפגישה טיפולית סטנדרטית, גם כאן קובעים מועד קבוע ומשך פגישה קבוע, אלא שהפגישה מתבצעת באמצעות המחשב או הטלפון הנייד. זו חוויה שונה ממה שהכרתם כשאתם יושבים בבית, במשרד או בכל מקום שקט שבחרתם מול המסך ונפגשים עם אדם כדי לדון בעיניינים שונים.

    באמצעות האינטרנט ניתן לקבל טיפול במספר דרכים: 

    טיפול בשיחות דרך צ'ט עם או בלי וידאו – קובעים שעה שבה אתם יושבים מול המחשב שלכם בביתכם, והמטפל שלכם נמצא בחדרו בעבודה. אתם מנהלים שיחה בת כארבעים וחמש דקות, וכמו בשיחה פנים אל פנים בשיחה זו אתם משוחחים ודנים בכל הדרוש לכם. אתם יכולים לשאול את כל מה שאתם רוצים לדעת או לדון בו והמטפל שלכם משיב. חלק מהאנשים מעדיפים שכל התקשורת תהיה כתובה (צ'ט) כדי שיהיה להם גם תיעוד של השיחה. אחרים מרגישים יותר בנוח לעשות זאת בצורה של וידאוקונפרנס כדי לראות את הצד השני בשיחה.

    טיפול ואבחון פסיכיאטרי דרך האינטרנט: ניתן לבצע גם אבחון פסיכיאטרי לצרכים שונים וגם מעקב פסיכיאטרי דרך האינטרנט. כלומר מדובר בפגישות האבחון, כולל קבלת חוות דעת לצרכים שונים וגם בפגישות מעקב, בין אם מדובר במעקב תרופתי או אחר. לצורך כך נדרשת שיחת וידאו.

    טיפול דרך הדואר האלקטרוני – אתם כותבים שאלות או מחשבות שיש לכם בנושא הבעיה ואיש מקצוע קורא את הדואר שלכם ועונה לכם לאחר שחשב על התשובה. היתרון של גישה זו היא שיש לכם פנאי לחשוב על השאלות וגם למטפל יש פנאי לחשוב על התשובות. בנוסף אתם לא חייבים להיות בזמן קבוע מראש ליד המחשב שלכם. מצד שני, טיפול זה פחות אינטואיטיבי ואורך זמן מה, יש קושי לקבל מענה מהיר לשאלות שלכם.

    טיפול בוידאו לא מתאים לכולם, ויש לכל אחד שיקולים שונים האם טיפול כזה יכול להתאים לו. למרות זאת, בעולם יש כבר נסיון של יותר מעשור בתחום הטיפול ברשת. מאמרים רבים בנושא מופיעים בעיתונים המכובדים ביותר בתחומי הרפואה והפסיכולוגיה. המחקרים האלו מראים על תוצאות טובות במידה והאנשים שנותנים את הטיפול הם אנשי מקצוע טובים.