רוצה להרגיש טוב יותר?

אפשר לדבר איתנו 03-6919961 או למלא את הטופס ונחזור אליך

    פתאום הרגשתם שקשה לכם לנשום? דפיקות לב? התחלתם להזיע סתם? פחד משתק? יכול להיות שעברתם התקף חרדה (התקף פאניקה). הנה כמה טיפים מהירים מצוות מרכז רזולוציה לעזרה ראשונה.

    אתם כבר מכירים מישהו שעבר התקף חרדה

    התקפי חרדה (שנקראים גם ‘התקפי פאניקה’) יכולים לפגוע בכולנו. צעירים ומבוגרים, נשים וגברים, עובדים בהייטק וגם עובדים בחקלאות.הם יכולים להופיע בגיל צעיר ולאחר יציאה לפנסיה ובכל מקום – כשאנחנו בטיול נחמד בחו"ל או בזמן ישיבה בעבודה. מצד שני, למרות שהם מאד מאד מפחידים וגורמים לנו לתחושות איומות, הם יכולים להיות חד פעמיים ואינם בהכרח מעידים על בעיה נפשית כלשהי.

    לפעמים, ההתקפים חוזרים שוב ושוב, ואז הם פוגעים באופן משמעותי באיכות החיים ולפעמים גורמים להתפתחות של התנהגויות סביב החרדה. במצבים אלו, כדאי לפנות במהירות לאנשי מקצוע שמומחים בטיפול בהתקפי חרדה, כדי לשפר את יכולת ההתמודדות במהירות וללמוד איך להתגבר עליהם.

    יש לי התקף חרדה, מה לעשות?

    אם הבנתם שאתם חווים התקף חרדה קודם כל כדאי להבין מה קרה לכם, כיוון שזה יעזור להבין מה לעשות בהמשך ואיך להתמודד.

    בדרך כלל, כחלק מהתגובה לאיום כלשהו, הגוף שלנו נכנס לכוננות שיא ומתכונן להילחם על חייו: הוא מגביר את קצב הלב, מעלה את לחץ הדם ומגביר את קצב הנשימה שלנו. בזמן התקף חרדה מופעלת הכוננות הגופנית הזו בלי שבכלל יש לכך סיבה. אנחנו יכולים להיות במיטה בבית, בישיבה רגועה בעבודה או בטיול נעים בטבע.

    מה קורה לגוף שלנו בזמן התקף חרדה?

    תגובת החרדה מתבטאת גם במערכת הנשימה שבה יש נשימות מואצות, ותחושת מחנק שנובעת מהגוף שמגביר את פעילותו כחלק מההערכות שלו להילחם בסכנה מדומיינת. התגובות הגופניות האלו מגבירות את החרדה שגורמת בעצמה להתגברות התגובה הגופנית, כך שנוצר מעגל קסמים שבו החרדה מחמירה את התגובה הגופנית שמחמירה את החרדה.

    זו גם הסיבה שמגוון טכניקות נשימה עוזרות לקצר את התקף החרדה שלך. גם טכניקות חשיבה שונות יכולות לעזור להתמודדות עם התקף החרדה. הטיפול הטוב ביותר בהתקפי חרדה חוזרים הוא לפנות לאנשי מקצוע, אבל גם אם לא תלכו לטיפול אתם יכולים להעזר בטכניקות בסיסיות שמסייעות להתמודד עם התגובות הגופניות להתקף החרדה.

    טיפים לעזרה ראשונה להתקף חרדה

    אז הבנתם שהתקף החרדה לא מסוכן, אבל הוא עדיין גורם לסבל משמעותי. תרגול של טכניקות באופן קבוע, (אפילו לפני התקף) יכולות לעזור לכם להפעיל אותן אם יבוא התקף בעתיד. אם תפנו לטיפול מקצועי, נוכל לסייע לכם לקבל את הטכניקות שמתאימות במיוחד עבורכם ולתת לכם מראש כלים להתמודדות.

    אז מה אפשר לעשות ת'כלס?

    • נשימה עמוקה: נשימה עמוקה ואיטית יכולה להפחית את התסמינים הגופניים של התקף החרדה. כדאי לקחת שאיפה ארוכה דרך האף ולהרגיש שהאוויר ממלא את הריאות ומרחיב את בית החוזה לשאוף במשך 4 שניות, להחזיק שתי שניות את האוויר, ואז לנשוף את האוויר דרך הפה כשאתם מכווצים את השפתיים, במשך 4 שניות נוספות. לאט לאט. ככל שתתרגלו תרגישו איך הדופק יורד ואתם נרגעים.
    • תדברו עם עצמכם: אחרי שאתם יודעים מה זו חרדה ומבינים מה קורה בגוף, תוכלו להזכיר לעצמכם גם בזמן התקף שזו רק תגובה גופנית לחרדה, שלא יקרה לכם שום דבר מעבר לזה. אפשר לומר את זה בלב או לומר את זה בקול רם שוב ושוב, עד שההתקף חולף.
    • תנו לזה לקרות אל תנסו להלחם בזה, אלא תתנו לזה לקרות. המאמץ להלחם בהתקף עצמו רק מגביר את תחושת המצוקה, אז או שנותנים לו פשוט לעבור, או שאתם יכולים להסיח את דעתכם ממנו על ידי פעילות גופנית שגרתית כמו ספורט. אין כמו פעילות גופנית כדי לסמן לגוף שלא קורה לו שום דבר מסוכן.
    • תרפו את השרירים: יש טכניקות הרפיית שרירים שאפשר לתרגל, בהם אנחנו מתרכזים בשריר אחרי שריר ומרפים אותם בהדרגה. מתחילים בשרירי המצח, הלסת והצוואר ויורדים בהדרגה בגוף דרך שרירי הכתפיים והידיים. ההתמקדות בשרירים תסיח אתכם מהחרדה ותשפר את תחושת השליטה.
    • מיינדפולנס (Mindfulness): מיינדפולנס היא טכניקת מודעות שעברה מעולם המזרח הרחוק ונחקרה מדעית. תרגול מיינדפולנס מאפשר לכם להתמקד ב’כאן ועכשיו’ ולהתמודד עם הפרעות ומצוקות.

     

    אנחנו מומחים לטיפול בהתקפי חרדה

    גם אם התרגילים הללו עזרו לכם ובמיוחד אם לא, כדאי לפנות להתייעצות ולקבל עזרה מאנשים שעזרו כבר למאות אחרים להתמודד עם התקפי חרדה.
    נבנה לכם תוכנית טיפולית המותאמת לצרכים שלכם בכל המובנים. לאחר אבחון יסודי של הצוות המטפל נתאים לכם את הטיפול המתאים כדי להשיג תוצאה מקסימלית ואורח חיים בריא יותר. אנחנו כאן בשבילכם.