רוצה להרגיש טוב יותר?

אפשר לדבר איתנו 03-6919961 או למלא את הטופס ונחזור אליך

    חרדת טיסה

    כשאנו עולים על מטוס מלאי ציפייה לחופשה, לעבודה או למשימה המחכה לנו שם, הטיסה היא אמצעי ברור ופשוט לכך. בהגעה לשדה התעופה אנו ממהרים למסור את המזוודות, לוודא אצל דיילת הקרקע שנקבל מקום ישיבה נוח במטוס, עושים טלפונים אחרונים לפני כיבוי המכשיר הסלולארי, עורכים קניות בדיוטי-פרי וכו'.
    ישנם רבים שעבורם הטיסה מעוררת פחדים וחרדה של ממש, לעיתים החרדות מתעוררות זמן מה לפני הטיסה עצמה ואפילו מחשבה על הטיסה יכולה לגרום להם "להחסיר פעימה", החרדה לעיתים מביאה לידי כך שהם נמנעים לחלוטין מהטיסה. זוהי בעצם חרדת טיסה.
    כשההמנעות מטיסה לא משבשת את ההתנהלות ולא מצמצמת את הפעילות שלנו הרי שאין בה בעיה. הבעיה מתחילה כשיש מניעים ענייניים – נסיעה מתחייבת מעצם התפקיד בעבודה, כשבן/בת הזוג מצפים שנצטרף אליהם לחופשה – "הלוחצים" עלינו לטוס. במצבים כאלה של חרדת טיסה המשפיעה על ההחלטות ומגבילה את הפעילות, מומלץ לפנות לטיפול פסיכולוגי מתאים, ובמידת הצורך, ניתן להעזר גם בטיפול תרופתי.
    במונחים מקצועיים, חרדת טיסה היא סוג של פוביה.

    ממה מוטרד האדם שיש לו חרדת טיסה?

    1. הוא פוחד מפני נפילת המטוס, שתהיה תקלה, שהטייס יאבד שליטה…
    2. הוא פוחד מפיגוע, או מחטיפת המטוס.
    3. הוא חושש שיסבול מהתקף פאניקה, מפחד גבהים, מפחד ממקומות סגורים. ליתר דיוק האדם לא רק "פוחד" הוא מאמין שהדברים שהוא פוחד מהם באמת יקרו…

    מה יכול לסייע בהתמודדות עם חרדת טיסה?

    1. לא להמנע מלטוס! ההמנעות עוזרת בטווח המיידי: "לא אטוס, לא אפחד" אבל לטווח מאוחר יותר ההמנעות משמרת את הפחד ולפעמים אפילו מגבירה אותו ככדור שלג ובעיקר, פוגעת בתפקוד.
    2. לא להעזר באלכוהול, לא לעצום עיניים וכו' אלה נסיונות להלחם בפחד שרק מגבירים את הפחד כמו הנסיון "לא לחשוב על פיל לבן".
    3. מומלץ להסיח את הדעת מהגרויים מעוררי החרדה או מהמחשבות מעוררות החרדה, ע"י פתרון תשבצים, קריאת עיתון, צפייה בסרט, שיחה.
    4. לזכור שהחווייה של החרדה בעת הטיסה חולפת מעצמה. החרדה לא מסוכנת ולא יהיה אובדן אמיתי של שליטה.
    5. לדבר אל עצמך בהגיון ולזכור שבד"כ טיסות הטיסות מסתיימות בשלום.
    6. אם אינך מרבה לטוס, ניתן לפנות לקבלת טיפול תרופתי הרגעתי כעזרה נקודתית.

    צריך לזכור, ניתן לטפל בחרדת טיסה. אנחנו כאן בשבילכם