רוצה להרגיש טוב יותר?

אפשר לדבר איתנו 03-6919961 או למלא את הטופס ונחזור אליך

    מהי חרדת בחינות ומתי נתקלים בה?

    חרדת בחינות היא חרדה שמופיעה כשאנחנו עומדים למבחן. זה יכול להופיע לקראת מבחני בגרות, זה יכול לקרות לפני בחינות באוניברסיטה וגם יכול להופיע לפני כל מצב שבו אנחנו נבחנים או נבדקים. כאמור, זה יכול לקרות בעבודה וזה יכול אפילו להיות לפני שהאבא של החבר שלך עומד לבדוק אם את מתאימה לבן היקר שלו.

    חיים ללא חרדה?
    לחרדה יש תפקיד חשוב וחיוני בחיים שלנו. אנחנו זקוקים לרמה מסויימת של חרדה כדי לעורר אותנו לפעולה. אם נהיה אדישים לחלוטין כשאנחנו נוהגים לא נשים לב לתנועה בכביש. אם נהיה אדישים לחלוטין לפני מבחן אז לא נתכונן כראוי ולא נגיע מוכנים. בנוסף, רמה מסויימת של חרדה דווקא מחדדת את החושים ואת הריכוז שלנו. הבעיה מופיעה כשאר יש רמות גבוהות מדי של חרדה. אנשים במצבים אלו יכולים להרגיש שהם לא מסוגלים להתרכז, ומצד שני הם מוצפים במחשבות על כך שהם דווקא עומדים להכשל, מעין נבואה שמגשימה את עצמה. חרדת בחינות מופיעה גם בצורה של סימפטומים גופניים כמו דפיקות לב, כאבים שונים ומשונים, בחילות סחרחורות וכאבי בטן. הכל חולף לאחר שהבחינה חולפת (בין אם עברתם בהצלחה או נכשלתם בגלל חרדת הבחינות).

    המזל הוא שחרדת בחינות היא דבר שאפשר לטפל בו במגוון דרכים: טיפול פסיכולוגי, התערבות תרופתית, היפנוזה וביופידבק הם בין הדרכים היעילות לטיפול בחרדת בחינות.

    עוד מידע על חרדה בכלל. אם אתם מרגישים שאתם צריכים עזרה, אנחנו כאן בשבילכם.