רוצה להרגיש טוב יותר?

אפשר לדבר איתנו 03-6919961 או למלא את הטופס ונחזור אליך

    ADD/ADHD ?

    הפרעת קשב וריכוז היא תופעה שכיחה, ועל פי הערכות כשניים וחצי אחוזים מהמבוגרים סובלים ממנה. אם לא מטפלים בהפרעה הזאת, היא עלולה לגרום לקשיי תפקוד ניכרים, הפרעה התפתחותית ואף התפתחות של הפרעות פסיכיאטריות בגיל הבגרות.

    איזה סימנים עשויים להעיד שמישהו סובל מהפרעת קשב וריכוז? אם אתם מוצאים את עצמכם בשישה מתשעת הקריטריונים הבאים מומלץ להגיע לאבחון:

    • קושי להתמקד בפרטים וביצוע שגיאות טיפשיות.
    • קושי בהחזקת קשב לאורך זמן.
    • הקשבה חלקית לדברים הנאמרים לך.
    • קושי לעקוב אחר הוראות במלואן.
    • ארגון לקוי.
    • המנעות מביצוע מטלות הדורשות מאמץ מנטלי מתמשך.
    • אבדן דברים.
    • איבוד ריכוז בקלות.
    • שכחנות.

    המרכיב הבולט בכל מה שידוע לנו על האבחון הוא שאצל מבוגרים יש הבדלים גדולים בין אנשים שונים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז. דווקא במבוגרים אנו פוגשים הבדלים קיצוניים, הנעים בין תפקוד תקין כמעט, לחוסר תפקוד מוחלט. לכן נוכל למצוא אנשים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז בתחומים שבהם קיימת דרישה ליכולת תגובה בו זמנית לגירויים רבים, לראיית שדה שלם ולהשתנות מתמדת, כמו ספורט תיאטרון, בתקשורת ובשיווק וכמובן בניהול. כלומר, מבוגרים רבים מתפקדים בצורה גבוהה ביותר עם הפרעת קשב וריכוז, וזו מציקה להם במצבים מסויימים בעוד במצבים אחרים הם למדו להשתמש בה. למרות זאת, גם אצל אנשים "מוצלחים" שלמדו "להתמודד לבד" הפרעת קשב וריכוז יכולה לפגוע בהבטים אחרים של חייהם

    ליצירת קשר עכשיו התקשרו 03-6919961 או שלחו מייל אלinfo@resolution.co.il

    כתוצאה המבוגרים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז נוטים לפתח בעיות תפקודיות כמו חוסר יציבות בחיים הזוגיים והחברתיי, חוסר יציבות בתחום המקצועי, אי השלמת הדרישות הלימודיות ואפילו התפתחות של מצבי דיכאון וחרדה, התמכרויות לאלכוהול ולסמים וכדומה.
    טיפול
    לאור מאפייני הפרעת קשב וריכוז, הטיפול חייב להתייחס לכל הרזולוציות ולעסוק בכל הפוקוסים האנושיים (ביולוגי, פסיכולוגי, סביבתי ותפקודי), ולא באחד מהם בלבד. מרכז רזולוציה בנוי סביב עבודה על הפוקוסים השונים של הטיפול ולתת פתרון מלא לסובלים מהפרעת קשב וריכוז.

    אז מה לעשות עם הפרעת קשב וריכוז?

    הפרעת הקשב דורשת איבחון מוקדם ככל האפשר, לצורך טיפול יעיל ומניעת התפתחותן של הפרעות פסכיאטריות נילוות. למרות זאת, גם אם הבעיה לא אובחנה בגיל צעיר עדיין ניתן לטפל ולהקל על הסובל מהפרעת קשב וריכוז אפילו אם הוא מגיע לראשונה לטיפול בגיל מבוגר.
    פעמים רבות הסובלים מהפרעת קשב וריכוז הם בעלי מרץ רב שאפשר לכוונו למקומות חיוביים. הם בעלי כושר יצירתי וללא ספק בעזרת תמיכה רגשית וטיפול מתאים, הם יכולים להגיע להישגים מרשימים ויהיו מועילים בחברה בה הם חיים.