רוצה להרגיש טוב יותר?

אפשר לדבר איתנו 03-6919961 או למלא את הטופס ונחזור אליך

    אחד הקשיים שכמעט לא מתייחסים אליהם בנושא הדיכאון הוא האינטראקציה עם אנשים אחרים. הקושי נובע מכך שרבים לא בדיוק מבינים מה זה דיכאון וקשה למי שסובל בעצמו מדיכאון להסביר להם (בטח כשהוא מדוכא).

    הנה רשימה של דברים שאנשים שסובלים מדיכאון לא אוהבים לשמוע. אנחנו כמובן לא רוצים למנוע מאנשים שרוצים לעזור לדבר עם מי שסובל מדיכאון. אנחנו כן רוצים לאפשר דיאלוג שאינו שיפוטי, אלא בונה ותומך. לכן כתבנו את המשפטים הנפוצים ומתחתם את מה שהאדם אליו אתם מדברים חושב – אבל לא תמיד אומר …

    דברים שלא תגידו למי שסובל מדכאון

    “אתה לא נראה מדוכא”
    לא כל הדיכאונות נראים אותו דבר, ואנשים שסובלים מדיכאון שונים אחד מהשני. אנשים מדוכאים עדיין יכולים להסתפר, להתלבש, להתקלח, לשים איפור ואפילו לספר בדיחה או שתיים, ועדיין לסבול מדיכאון.

    “כדאי שתנסה מדיטציה”
    אני ממש שמח שהחבר שלך מהעבודה הצליח לטפל בדיכאון שלו בעזרת מדיטציה. זה ממש משמח שהוא מצא את הדרך שטובה עבורו. גם אני ניסיתי ומדיטציה זה באמת משהו מוצלח אבל בשבילי זה לא בדיוק עזר, ומה שעזר לי זה שיחות עם הפסיכולוגית שלי ולקחת תרופות בצורה מסודרת.

    “אני מתעמל ולכן אני לא מדוכא”
    נכון שפעילות גופנית משחררת סרוטונין לאחר שאנחנו מסיימים את האימון. גם אנשים מדוכאים יכולים להרגיש טוב יותר לאחר פעילות גופנית, אבל זו לא תרופה ולא פתרון. אי אפשר לרוץ 12 שעות ביממה. גם אם אני ארגיש טוב יותר אחרי אימון, זה לא יתן לי פתרון קבוע.

    “אז למה אתה פשוט לא לוקח תרופות?”
    יש אנשים שתרופות עוזרות להן מאד. יש אנשים שתרופות עוזרות להן רק בצורה חלקית, ואני לא יכול לספר לכם כמה אנשים חושבים שעצם העובדה שהמציאו את הטיפול התרופתי נוגד הדיכאון, אז כל הבעיה נפתרה. לא, גם אם אני לוקח תרופות יש מצבים שבהם זה לא מבטיח לי להרגיש טוב.

    “זו רק ארוחה משפחתית”
    מה שמרגיש עבור רוב האנשים כדבר הכי קל, יכול להרגיש עבור אנשים שסובלים מדיכאון כמו טיפוס על הר גבוה. יש ימים שבהם אנשים שסובלים מדיכאון מרגישים שלצחצח שיניים זו מטלה בלתי אפשרית. ארוחות זה באמת נחמד,אבל כשאתה מתקשה בדברים בסיסיים, תבינו שאירוע מרובה משתתפים זה קצת יותר מדי.

    “אל תישן כל כך הרבה”
    אנשים שמתמודדים עם דיכאון לא ישנים כי הם עצלנים. הם ישנים כי יש להם תסמינים גופניים ונפשיים שמתישים אותם כל יום, כל היום. לפעמים זה טוב לישון, ולפעמים הגוף מטפל בעצמו כשאנחנו ישנים.

    “אני יודע! בחורף גם אני נהיה ממש מדוכא!”
    כשכולם משתמשים במילה דיכאון, אז אנשים לא מבינים למה הכוונה כשאתם מספרים להם שאתם מדוכאים. דיכאון קליני זה לא מה שקורה לכם כשקיבלתם 85 במבחן שחשבתם שתקבלו בו 100.

    “אל תראה את התוכנית הזו, אתה לא במצב כדי לראות”
    זה נחמד שאנשים מנסים לשמור על בן משפחה שלהם שמתמודד עם דיכאון מדברים שהם חושבים שהוא לא יהיה מסוגל להתמודד איתם. אבל אתם צריכים לזכור שמדובר באנשים בוגרים, שמכירים את עצמם. אם נרגיש שזה לא בשבילנו לא נכריח את עצמנו לראות את זה. אם נרגיש שאנחנו צריכים עזרה, אנחנו יכולים לבקש.

    באופן כללי,  התמודדות עם דיכאון זה דבר קשה ושוחק. כולם צריכים אנשים שילוו אותם ויתמכו בהם, אבל אף אחד לא מחפש מישהו שינסה לעזור ובמקביל יגרום לו להרגיש עוד יותר רע. אנחנו יודעים שאתם מנסים לעזור, תחשבו על זה.