רוצה להרגיש טוב יותר?

אפשר לדבר איתנו 03-6919961 או למלא את הטופס ונחזור אליך

    הקושי שבאבדן הריון

    מות העובר קוטע באבחה אחת את הפנטזיות, הרגשות, ההתקשרות, התקוות, הציפיות ואת ההורות המיוחלת. בכל תרבות מוכרת ,קיים קשר הדוק בין נשיות ואימהות. אימהות נתפסת כתפקיד החשוב ביותר המגדיר עבור האישה את זהותה. בחברה הישראלית במיוחד, פיריון הינו עניין לאומי שיעורי הפריון, גם אם מצויים במגמת ירידה ,עודם גבוהים בהרבה בהשוואה למדינות תעשיתיות.

    הפסקת הריון לא רצונית, מתרחשת בשלב בו העובר אינו מפותח דיו על מנת לשרוד לידה. אובדן הריון עלול ליצור אובדן זהות של מי שתפסה את עצמה כעומדת להיות אמא, בין אם לראשונה ובין אם לילד המתווסף לאחיו. במקרה של אובדן הריון עלולה האם לחוש כי כשלה בתפקידה בהגנה ושמירה על העובר .

    אובדן הריון הוא אירוע שכיח יחסית, המתרחש כל 10 -25 הריונות. מדובר באובדן פתאומי לכן אבדן הריון יכול לעורר תגובות של דיכאון וחרדה, תגובה פוסט טראומטית וגם אבל ושכול.
    לאובדן הריון עלולה להיות השפעה משמעותית על חווית ההיריון הבא רמה גבוהה יותר של חרדה ודיכאון, חשש וקושי להקשר לעובר.

    מתי יש מקום לפנות ליעוץ מקצועי?

    אם לאחר החוויה המצערת שעברת התעוררו בך תחושות של עצב מתח, הרגשה של אובדן שליטה, תחושת חוסר ערך מרכז רזולוציה מציע תהליך קצר של הערכה והחלטה על הפוקוס הטיפולי. אם עברת אבדן הריון ואת סובלת מתסמינים אלה, והדבר פוגע בתפקוד שלך, בזוגיות, ביחסים עם הילדים, ביחסים עם העמיתים לעבודה (כולל העדרות מהעבודה), מומלץ לפנות לטיפול.

    איך מתבצע הטיפול?

    פגישת קבלה: עם הפונות תתואם באימייל או טלפונית פגישת הכרה ואבחון. לפגישה מומלץ להביא מסמכים רפואיים רלוונטים אם יש כאלו.

    תהליך הערכה: הערכה ראשונית תעשה באמצעות שיחה עם מנהלת מרכז רזולוציה. במידה ושיחה אחת לא תספיק, יתואמו עם הפונה מפגשי הערכה נוספים. במידה ויתעוררו שאלות אבחנתיות, יקבע עם המטופלת פגישות פנים אל פנים או שיופנה להערכות נוספות על פי הצורך.

    התאמת טיפול: לאחר הערכה ראשונית, יוסברו ויתואמו עם הפונה האפשריות הטיפוליות השונות, על פי מודל רזולוציה. הפוקוס הטיפולי ייקבע על פי מוקדי הטיפול שיוחלט עליהם.

    הטיפול לרוב הוא טיפול פרטני:
    ביולוגי – תרופתי
    פסיכולוגי – עיבוד האובדן והאבל, וקבלת כלים להתמודדות עם החששות המלוות את המחשבה על הריון נוסף ועוד.
    סביבתי – טיפול בהשפעה של האובדן על הקשר הזוגי, על הילדים האחרים בבית וכן מול החברה
    ניהולי – עזרה בהתנהלות היומיומית ובמידה שאת עובדת, עזרה בחלטה באשר לעיתוי הנכון והאופן של החזרה לעבודה.

     

    אם את מרגישה שחלק מהתחושות האלו מוכרות לך, כדאי לפנות להתייעצות ולקבל עזרה מנשות מקצוע שעזרו כבר למאות אחרות להתמודד עם משברים דומים.
    נבנה עבורך תוכנית טיפולית המותאמת לצרכים שלך בכל המובנים. לאחר אבחון יסודי של הצוות המטפל נתאים לך את הטיפול המתאים כדי להשיג תוצאה מקסימלית ואורח חיים בריא יותר. אנחנו כאן בשבילך.