רוצה להרגיש טוב יותר?

אפשר לדבר איתנו 03-6919961 או למלא את הטופס ונחזור אליך

    דיכאון, לחץ או עומס יתר בחיים? חרדה או סתם דפיקות לב? האם המחשבות שמטרידות אותי כבר חודש יחלפו או שאולי יחמירו ואני חייב לטפל בזה? האם אוכל להתגבר על הקושי בעזרת טיפול תרופתי או שעדיף שאפנה לפסיכולוג? ייעוץ פסיכיאטרי נועד, לתת מענה על שאלות אלו ועוד רבות נוספות.

    הפסיכיאטר עובר הכשרה רפואית בבית ספר לרפואה, ולאחר מכן מתמחה בתחום הפסיכיאטריה כדי לסייע לזהות ולהגדיר את המצוקה הנפשית ולהמליץ על הטיפול המתאים. אנשים פונים ליעוץ פסיכיאטרי במצבים שיש צורך באבחנה רפואית, כשיש בעיה בתחום הנפשי שגורם אחר לא הצליח לתת מענה או כשהמצב הנפשי סוער ונדרש טיפול בהקדם. לעיתים גורמים נוספים מפנים ליעוץ פסיכיאטרי, לדוגמא: מערכת החינוך, מסגרות עבודה, בתי משפט, הביטוח הלאומי, או צה"ל אשר מעוניינים במידע ואבחון כדי לסייע לאדם להתמודד טוב יותר.

    הייעוץ הפסיכיאטרי מאפשר לערוך אבחון מקצועי על מנת להגדיר את הקושי ולהמליץ על דרכים בהם יהיה ניתן להקל על המצוקה הרגשית ובכך לשפר את תפקודו ואיכות חייו של הפונה.

    טיפול תרופתי או טיפול רגשי

    בניגוד למה שנהוג לחשוב, פסיכיאטרים אינם ממליצים על בכל ביקור על נטילת טיפול תרופתי או המשכו. אמנם, יש מחקרים רבים שמצאו כי השילוב בין טיפול תרופתי לבין טיפול רגשי משפיע בצורה הטובה והיעילה ביותר על יכולת ההתמודדות של אנשים עם משברים נפשיים. אולם, יש מצבים שבהם אנשים זקוקים יותר לסוג אחד של טיפול לדוגמא טיפול התנהגותי, בעוד שהצורך שלהם בטיפול תרופתי נמוך יותר. על כך הפסיכיאטר ישקול אתכם את היתרונות והחסרונות של כל מסלול טיפולי כדי להתאים לכם את הטיפול המתאים ביותר עבורכם. חלק מהפסיכיאטרים הינם בעלי הכשרה בטיפול פסיכותרפויטי ועורכים בעצמם טיפולים רגשיים. לאור כל אלו ניתנת ההמלצה הטיפולית.

    לכן סביר שבמהלך הייעוץ, הפסיכיאטר ימליץ על התחלה של אחד או יותר מהטיפולים כדי לסייע לכם במהירות וביעילות להתמודד עם הקושי שלכם. אם אתם רוצים לדעת יותר איזה טיפול מתאים עבורכם, אנחנו כאן בשבילכם