רוצה להרגיש טוב יותר?

אפשר לדבר איתנו 03-6919961 או למלא את הטופס ונחזור אליך

    ביופידבק – שילוב של פסיכולוגיה וטכנולוגיה

    לפעמים אנשים מרגישים לחץ, מתח או חרדה. יש אנשים שהלב שלהם דופק בקצב מהיר מדי והם מתקשים לנשום פתאום ונחנקים. במרבית המקרים אתם מרגישים שאתם לא שולטים בגוף שלכם. במקרים כאלו החרדה גורמת לכם ללחץ, אבל לא חייבים להיות לחוצים. אפשר להחזיר את השליטה אליכם, אפשר לרפא את הגוף והנפש ולהגיע מחדש למצב של רוגע, בטחון, שלווה ונינוחות. כל זה יכול להתבצע בעזרת טיפול בביופידבק.

    מהו טיפול בביופידבק?

    הביופידבק היא שיטת טיפול שמטרתה לעזור לאדם להשיג שליטה בתגובותיו הפיזיולוגיות, ולא פחות חשוב מכך- להקנות לו תחושת שליטה על גופו. במהלך הטיפול בביופידבק עובר המטופל תהליך למידה הדרגתי, המבוסס על מתן משוב ממוחשב המספק מידע על התהליכים המתרחשים בגוף באופן אוטונומי- בלתי רצוני כמו קצב הלב, לחץ הדם, מתח השרירים, טמפרטורת העור ואופי הנשימה. המשוב הממוחשב הניתן במהלך הטיפול בביופידבק, מעמיק את הבנת קשר הגומלין גוף-נפש, ומספק למטופל מעין "מראה פסיכו-פיזיולוגית" המשקפת לו את הביטוי הגופני של התגובה הנפשית. מראה זו מסייעת למטופל לגייס תהליכים מנטאליים-נפשיים לוויסות התגובה הגופנית.

    למי ולמה מתאים הטיפול בביופידבק?
    הטיפול בביופידבק מיועד לעזור למטופלים הסובלים מבעיות רפואיות ופסיכולוגיות כאחד. בעיות רפואיות הקשורות למתח וללחץ כגון: כאבי-ראש, מיגרנות, יתר לחץ-דם, מעי רגיז, כאב כרוני וכיו"ב, ובעיות פסיכולוגיות בעלות תסמינים גופניים בולטים כגון: פוביות וחרדות מסוגים שונים, טריכוטילומניה והפרעות שינה . מעבר לכך, הטיפול בביופידבק יכול לסייע גם לאנשים בריאים לשפר את איכות חייהם, שכן כמעט כל אחד מאיתנו חווה לעיתים תקופות של מתח ולחץ, ויכול להיעזר בטיפול על מנת לחזור לאיזון ולנהל היטב את לחציו.

    כיצד עובד הטיפול בביופידבק?
    הטיפול בביופידבק הוא ידידותי וקצר מועד (לרוב נמשך בין 12-15 פגישות), לא פולשני ולא תרופתי. בפגישת ביופידבק סטנדרטית מחובר המטופל בחיישנים אל המחשב, וחיישנים אלו שולחים מידע על המתרחש בגופו. המטפל והמטופל מנתחים יחדיו את התגובה הגופנית המוצגת על מסך המחשב, והמטופל לומד טכניקות הרפיה ונשימות שבאמצעותם הוא לומד לשלוט בתגובותיו. הפידבק-המשוב מסייעים להתקדמות ולהשגת השינוי המיוחל. פעמים רבות, וכתלות באופי הבעיה ממנה סובל המטופל, משולבת בטיפול גם עבודה קוגניטיבית-התנהגותית.

    עקרונות הטיפול בביופידבק
    הטיפול בביופידבק מבוסס על הקשר האמיץ שבין גופינו לנפשנו. בשעה שאנו חווים מצב של איום או סכנה על שלמותנו הפיזית או הרגשית מתגייסות מערכות ההישרדות של הגוף לפעולה ומפעילות תגובת "הילחם או ברח" (Fight or Flight). תגובה זו כוללת שינויים פיזיולוגיים כגון עלייה בלחץ הדם, בקצב הלב, במתח השרירים וכיו"ב, ואלו ניתנים למדידה באמצעות המכשירים בהם נעשה שימוש בטיפול הביופידבק. באופן רגיל, עם חלוף הסכנה, חוזרת המערכת למצב של רגיעה. הבעיה נוצרת כאשר מסיבות כאלו ואחרות, אנו נותרים דרוכים לסכנה נוספת ואז מגיעים ל"תשישות" ומפתחים סימפטומים הקשורים לעוררות יתר של הגוף: סימפטומים כגון מתח, לחץ, עצבנות וחרדה על סוגיה השונים. במהלך הטיפול בביופידבק לומד המטופל להחזיר את גופו למצב של רגיעה, להשתחרר מאותה דריכות, להפעיל את המנגנון המאזן של הגוף ולרפא את עצמו, בכוחותיו הוא.