רוצה להרגיש טוב יותר?

אפשר לדבר איתנו 03-6919961 או למלא את הטופס ונחזור אליך

    ט"ו באב זו הזדמנות מצוינת לנסות להבין למה דווקא מי שמנהלים קריירה מוצלחת ואיכותית, בדרך כלל יהיו גם אלו שהכי יתקשו למצוא אהבה וזוגיות.

    בעבר, מציאת אהבה והקמת משפחה היו שתיים מהמטרות המרכזיות שעמדו לנגד עיניהם של צעירים בתחילת חייהם. כיום, נשים וגברים באחד, שמים במקרים רבים דגש רב יותר על פיתוח הקריירה בשנים האלו, כאשר הצורך בזוגיות לעיתים נשמר "על אש קטנה" ונדחק לתחתית סדר העדיפויות.

    מצב כזה אמנם ממלא אותנו בתחושת סיפוק וגם מסייע לבנות את רשת הביטחון שתאפשר חיים נוחים ויציבים יותר, אך הוא גם עלול לייצר תחושות של ריקנות, בדידות ותסכול שלעיתים יובילו לקשיים נפשיים לא פשוטים בכלל.

    מירה (שם בדוי) הגיעה לטיפול ב"רזולוציה" לאחר שלכאורה השיגה כמעט את כל מה שרצתה בחיים. היא מרוויחה משכורת של חמש ספרות ומנהלת חיים שרבים יכולים רק לחלום עליהם – היא מטיילת בעולם מתי שהיא רק רוצה, אוכלת במסעדות יוקרה, מבלה במועדונים השווים ביותר ולא חוסכת על שום דבר.

    אבל לפתע, בשנות ה-30 לחייה, היא מסתכלת ימינה ושמאלה ורואה שכל החברות שלה כבר בזוגיות, עם משפחה מאושרת וחיים יציבים – בעוד שהיא אפילו לא קרובה להשגת המטרה הכל כך חשובה הזאת.

    שלומי (שם בדוי), מטופל נוסף שלנו, מתמודד גם הוא עם קשיים דומים. הוא מרבה לטוס לחו"ל במסגרת התפקיד הנחשק שלו בחברה מובילה אך מתקשה לבנות מערכת יחסים רצינית לצד הג'ט לג המתמשך וההיעדרויות הארוכות מהארץ.

    אז למה כל כך קשה לקרייריסטים למצוא אהבה?

    לעיתים נדמה שכדי להצליח לנהל קריירה נחשקת יש לוותר במובן מסוים על היבטים מסוימים בחיים האישיים, כמו השקעה בזוגיות ומעורבות בניהול המשפחה. עם זאת, במקרים מסוימים, העבודה היא בסך הכול תירוץ כדי לא להתמודד עם קשיים נפשיים שמונעים מאיתנו לייצר קשרים ומערכות יחסים מורכבות.

    אהבה היא דבר שמצריך פגיעות, חשיפה ולא מעט אומץ. לעיתים קל יותר "לשקוע" בעבודה מאשר לצאת להרפתקה כזאת, שיכולה גם להסתיים בצורה כואבת למדי.

    אבל למה כל כך קשה לנו לפעמים פשוט לפתוח את הלב? פסיכולוגים, חוקרים ואנשי רוח רבים ניסו לתת מענה לשאלה הכל כך מורכבת הזאת – והתשובה עדיין מסתתרת איפשהו בערפל. מה שאנחנו כן יכולים להגיד זה שרבים מאיתנו מפתחים מחסומים כתוצאה מחוויות טראומתיות מהילדות, מהקשר שלנו עם ההורים או ממערכות יחסים רומנטיות לא מוצלחות בעבר – והמחסומים האלו הופכים עם הזמן לחומות הגנה שקשה להפיל כדי להתאהב שוב.

    בעבור אנשים עובדים, האהבה גם מרגישה לא פעם כדבר מאוד טוטאלי – כזה שלא משאיר הרבה מקום להיבטים אחרים בחיים. אנשים אלו מוצאים את הטוטאליות בקריירה שבחרו לעצמם ומהווה חלק כל כך משמעותי בחייהם – לכן הם מתקשים לעיתים להבין כיצד יהיה להם מקום לשני דברים כאלה משמעותיים שדורשים אנרגיה רבה כל כך.

    האם אפשר לשנות את המצב?

    הקושי לשלב בין עבודה וקריירה הוא כאמור נפוץ ביותר, אולם יש לא מעט אנשים שמוכיחים שבהחלט ניתן לעשות זאת וגם להצליח ליהנות מכל העולמות. אולם בשביל זה נדרש רצון כן ואמיתי, אומץ ונכונות להשקעה. הנה כמה עצות שיעזרו לכם לעשות את זה:

    תפסיקו להרגיש אשמים כל כך – אנשים עובדים, בייחוד בעמדות בכירות, מרגישים לעיתים שהם צריכים להקדיש את כל כולם לעבודה – וכי כל הפסקה או חופש עלולים לפגוע בביצועים שלהם. האמת היא שדווקא ההיפך הוא הנכון. מחקר שנערך בנושא קבע כי האנשים הפרודוקטיביים ביותר הם לא אלו שעובדים הכי הרבה שעות – אלא דווקא אלו שלוקחים יותר הפסקות וחופשים.

    מחקרים אחרים מראים כי חופשות מהעבודה, בייחוד כאלו שאנחנו מבלים עם האנשים שיקרים לנו, מהוות דרך מעולה לשפר את הפרודוקטיביות, להפחית לחץ וחרדה וכמובן לחזק את מערכות היחסים החשובות שלנו. לכן, זה בסדר גמור אם תרשו לעצמכם גם לראות מתי תוכלו "להוריד את הרגל מהגז" ולפנות לעצמכם ערב ארוך או אפילו כמה ימים בשביל קצת רומנטיקה ומנוחה שבהחלט מגיעה לכם.

    קבעו גבולות ברורים – חוקרים אמריקנים גילו שכמחצית מהעובדים נוטים לבדוק מיילים מהעבודה בשעות הערב. במחקר שלהם, שפורסם בכתב העת של האגודה האמריקנית לפסיכולוגיה, הם קובעים כי הפעולה הזאת גורמת לנו להרגיש בעבודה 24/7, מה שמגביר את השחיקה, התסכול והלחץ הנפשי.

    אותו הדבר קורה גם כשאנחנו נוטים להתכתב במשך כל היום עם החצי השני שלנו ולנהל שיחות טלפון ארוכות במקום להתמקד בעבודה. המוח האנושי, כך קובעים המחקרים באופן חד משמעי, לא יכול לתמרן בין שתי פעולות בו זמנית. כשאנחנו בכל זאת מנסים לחלק את תשומת הלב שלנו בין שני דברים – היעילות ואיכות הביצוע שלנו יורדות במידה ניכרת. כך נוצר מצב שפוגע גם במערכת היחסים וגם בתפוקה בעבודה.

    לכן, אחד הדברים החיוניים ביותר שיעזרו לשני ההיבטים האלו בחייכם לשגשג, הוא פשוט להגדיר חוקים שיעזרו להבטיח שתקדישו את כל הזמן והמרץ שלכם לעבודה בשעות היום – ולזוגיות בשעות הפנאי.

    זה אומר לא לבדוק את הטלפון בשעות הערב אם אתם לא נדרשים לכך, לשים אותו בתיק או במגירה נעולה כשאתם מנסים להתמקד בעבודה ולנהל שיחות אישיות רק בהפסקות מוגדרות מראש. זה לא יהפוך אתכם לעובדים או לבני זוג פחות טובים – אלא להיפך – יחזק את המסירות שלכם לשני ההיבטים הכל כך חשובים האלו בחייכם.

    הוציאו את הלקסיקון העסקי מהמיטה – מטופלת שלנו ניסתה להסביר פעם למה אדם שנפגשה איתו לא מצא חן בעיניה. היא סיפרה ש"האסטרטגיה שלו פשוט לא מתאימה לה". אסטרטגיה היא מילה שמתאימה לתוכניות עסקיות ולקמפיינים פרסומיים – פחות לאהבה ולרומנטיקה.

    כשאתם מביאים את הראייה העסקית או הארגונית, שכנראה הביאה אתכם כל כך רחוק בעבודה, לחדר המיטות, אתם הופכים אותו ממקום שאמור להיות רך, מחבק ונעים – לסביבת עבודה אפרורית ונוקשה. רוב האנשים לא עושים זאת בכוונה – אך מודעות לנטייה הזאת בהחלט תעזור לכם להשמיע קול אחר, נעים יותר, לאנשים שאתם חולקים איתם רגעי אהבה.

    טפלו בבעיות שמסתתרות מתחת לפני השטח – אם קראתם עד כאן, כנראה שאתם בהחלט רוצים למצוא אהבה – אך לא תמיד קל להבין מהם הדברים שמסתתרים במעמקי הנפש ומונעים מכם לעשות זאת. ייתכן בהחלט כי טיפול פסיכולוגי יעזור לכם להכיר קצת יותר טוב את הכוחות שמפעילים אתכם, את המחסומים שמעכבים אתכם ואת הכלים שיעזרו לכם סוף סוף למצוא את החצי השני שלכם.